Regulamin Sklepu Internetowego - apex-agregaty.pl
I. Postanowienia ogólne
- Niniejszy
Regulamin określa ogólne warunki, sposób świadczenia Usług drogą
elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu
Internetowego apex-agregaty.pl.
Sklep prowadzi APEX M.J. PSIUK - SPÓŁKA JAWNA z siedzibą w Starogardzie
Gdańskim, pod adresem ul. Lubichowska 130, 83-200 Starogard Gdański,
zarejestrowana przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, nr KRS 0000298809, NIP
5921006187, REGON 190918450, BDO 000108748, zwana dalej Sprzedawcą.
- Kontakt
ze Sprzedawcą odbywa się poprzez:
- adres
poczty elektronicznej: kontakt@apex-agregaty.pl;
- pod
numerem telefonu: +48 (58) 5620931;
- formularz
kontaktowy dostępny na stronach Sklepu Internetowego.
- Niniejszy
Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej apex-agregaty.pl
- Sprzedawca
informuje, że korzystanie z Usług świadczonych drogą elektroniczną może
wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet,
polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego
Klienta szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego
danych przez osoby nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia zagrożeń
w/w Klient powinien stosować właściwe środki techniczne, które
zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i
zaporę sieciową typu firewall.
II. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia
oznaczają:
- Dni robocze – są to dni od poniedziałku do
piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
- Klient – osoba fizyczna, która
posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca
działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie
będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną,
która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu Internetowego lub korzysta z
innych Usług dostępnych w Sklepie Internetowym;
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23
kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
- Konto – przydzielona danemu
Klientowi część Sklepu Internetowego, za pomocą której Klient może
dokonywać określonych działań w ramach Sklepu Internetowego;
- Konsument – Klient będący konsumentem w
rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego;
- Przedsiębiorca - Klient będący
przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu cywilnego;
- Regulamin – niniejszy dokument;
- Towar – produkt prezentowany w
Sklepie Internetowym, którego opis jest dostępny przy każdym z
prezentowanych produktów;
- Umowa sprzedaży – Umowa sprzedaży
Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a
Klientem;
- Usługi – usługi świadczone przez
Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów
ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.);
- Ustawa o prawach konsumenta –
ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827);
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną –
ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta,
zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w
szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
III. Zasady korzystania ze Sklepu
Internetowego
- Korzystanie
ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system
teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych
wymagań technicznych:
- komputer
lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu,
- dostęp
do poczty elektronicznej,
- przeglądarka
internetowa Microsoft Edge w wersji 42.x lub nowszej, Firefox w wersji
48.0 lub nowszej, Chrome w wersji 50 lub nowszej, Opera w wersji 50 lub
nowszej, Safari w wersji 10.x. lub nowszej,
- włączenie
w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
- Korzystanie
ze Sklepu Internetowego oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do
zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Sklepie.
- Klient
zobowiązany jest w szczególności do:
- niedostarczania
i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści
propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste
i inne prawa osób trzecich,
- korzystania
ze Sklepu Internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w
szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
- niepodejmowania
działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu
Internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania
ze Sklepu Internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz
dla Sprzedawcy,
- korzystania
z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu Internetowego jedynie w
zakresie własnego użytku osobistego,
- korzystania
ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a
także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
IV. Usługi
- Sprzedawca
umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego korzystanie z bezpłatnych
Usług, które są świadczone przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w
tygodniu.
- Usługa
prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym dostępna jest po dokonaniu
rejestracji. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie
formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Sklepu
Internetowego. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na prowadzeniu Konta
w Sklepie Internetowym zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega
rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia Konta.
- Klient
ma możliwość wysyłania za pomocą formularza kontaktowego wiadomości do
Sprzedawcy. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na udostępnianiu
interaktywnego formularza umożliwiającego Klientom kontakt ze Sprzedawcą
jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania
wiadomości przez Klienta.
- Klient
ma możliwość zamieszczania w Sklepie Internetowym indywidualnych i
subiektywnych wypowiedzi odnoszących się m.in. do Towaru czy przebiegu
transakcji. Klient dodając wypowiedzi oświadcza, że posiada wszelkie prawa
do tych treści, a w szczególności autorskie prawa majątkowe, prawa
pokrewne oraz prawa własności przemysłowej. Umowa o świadczenie usługi
polegającej na zamieszczaniu opinii o Towarach w Sklepie Internetowym
zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą dodania
opinii.
- Wypowiedzi
powinny być zredagowane w sposób przejrzysty i zrozumiały, nadto nie mogą
naruszać obowiązujących przepisów prawa w tym praw podmiotów trzecich – w
szczególności nie mogą mieć charakteru zniesławiającego, naruszać dóbr
osobistych lub stanowić czynu nieuczciwej konkurencji. Zamieszczone
wypowiedzi są rozpowszechniane na stronach internetowych Sklepu
Internetowego.
- Poprzez
zamieszczenie wypowiedzi Klient wyraża zgodę na nieodpłatne korzystanie z
tej wypowiedzi oraz jej publikowanie przez Sprzedawcę, a także dokonywanie
opracowań utworów w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach
pokrewnych (Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83).
- Sprzedawca
ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których
warunki każdorazowo zostaną podane na stronach internetowych Sklepu.
Promocje w Sklepie Internetowym nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin
danej promocji nie stanowi inaczej.
- W
przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu,
Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub
usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego terminu, może rozwiązać
umowę o świadczenie Usług z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia.
V. Procedura zawarcia Umowy
sprzedaży
- Informacje
o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich
opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do
zawarcia Umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Wszystkie
Towary dostępne w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe i zostały
legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Warunkiem
złożenia Zamówienia jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
- W
przypadku składania Zamówienia poprzez formularz Zamówienia dostępny na
stronie internetowej Sklepu Internetowego, Zamówienie zostaje złożone
Sprzedawcy przez Klienta w formie elektronicznej i stanowi ofertę zawarcia
Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem Zamówienia. Oferta złożona w
postaci elektronicznej wiąże Klienta, jeżeli na podany przez Klienta adres
poczty elektronicznej Sprzedawca prześle potwierdzenie przyjęcia do
realizacji Zamówienia, które stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu
oferty Klienta i z chwilą jej otrzymania przez Klienta zawarta zostaje
Umowa sprzedaży.
- Złożenie
Zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem telefonu, poprzez
przesłanie wiadomości elektronicznej lub poprzez przesłanie wiadomości za
pośrednictwem formularza kontaktowego następuje w Dniach roboczych oraz
godzinach wskazanych na stronie internetowej Sklepu Internetowego. W tym
celu Klient powinien:
- podać
podczas rozmowy telefonicznej, w treści wiadomości elektronicznej lub w
treści wiadomości wysłanej za pośrednictwem formularza kontaktowego,
kierowanej do Sprzedawcy nazwę Towaru spośród Towarów znajdujących się na
stronie internetowej Sklepu i jego ilość,
- wskazać
sposób dostawy i formę płatności spośród sposobów dostawy i płatności
podanych na stronie internetowej Sklepu,
- podać
dane potrzebne do realizacji Zamówienia, a w szczególności: imię i
nazwisko, miejsce zamieszkania oraz adres e-mail.
- Informacja
na temat całkowitej wartości Zamówienia, o którym mowa w pkt powyżej,
podawana jest każdorazowo przez Sprzedawcę ustnie po skompletowaniu
całości Zamówienia lub poprzez poinformowanie w drodze wiadomości
elektronicznej wraz z informacją, że zawarcie przez Klienta Umowy
sprzedaży pociąga za sobą obowiązek zapłaty za zamówiony Towar, z tą
chwilą zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
- W
przypadku Klienta będącego Konsumentem, Sprzedawca każdorazowo po złożeniu
Zamówienia za pośrednictwem telefonu, poczty elektronicznej lub formularza
kontaktowego przesyła Klientowi potwierdzenie warunków złożonego
Zamówienia.
- Umowa
zostaje zawarta z chwilą przesłania przez Klienta, będącego Konsumentem (w
odpowiedzi na potwierdzenie warunków Zamówienia przesłanych przez
Sprzedawcę) wiadomości elektronicznej na adres poczty elektronicznej
Sprzedawcy, w której Klient: akceptuje treść przesłanego Zamówienia i
wyraża zgodę na jego realizację oraz akceptuje treść Regulaminu i
potwierdza zapoznanie się z pouczeniem o odstąpieniu od Umowy.
- Po
zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki,
przesyłając je na adres poczty elektronicznej Klienta lub pisemnie na
podany przez Klienta adres.
- Umowa
sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
VI. Dostawa
- Dostawa
Towarów jest ograniczona do terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz jest
realizowana na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania
Zamówienia.
- Klient
może wybrać następujące formy dostawy zamówionych Towarów:
- za
pośrednictwem firmy kurierskiej;
- odbiór
własny w punkcie odbioru osobistego Sprzedawcy.
- Sprzedawca
na stronach internetowych Sklepu w opisie Towaru informuje Klienta o
liczbie Dni roboczych potrzebnych do realizacji Zamówienia i jego dostawy,
a także o wysokości opłat za dostawę Towaru.
- Termin
dostawy i realizacji Zamówienia liczony jest w Dniach roboczych zgodnie z
pkt. VII ppkt. 2.
- Sprzedawca
dostarcza Klientowi dowód zakupu.
- Jeżeli
dla Towarów objętych Zamówieniem przewidziano różny okres realizacji, dla
całego Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy spośród przewidzianych.
VII. Ceny i metody płatności
- Ceny
Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w
tym podatek VAT, cła oraz inne opłaty.
- Klient
może wybrać następujące metody płatności:
- gotówką
przy odbiorze osobistym - płatność w punkcie odbioru osobistego
Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja Zamówienia zostanie dokonana
niezwłocznie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia
przyjęcia Zamówienia, zaś Towar wydany zostanie w punkcie odbioru
osobistego Sprzedawcy);
- gotówką
za pobraniem, płatność dostawcy przy dokonywaniu dostawy (w tym przypadku
realizacja Zamówienia i jego wysyłka zostanie rozpoczęta po przesłaniu
Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia i
skompletowaniu Zamówienia);
- płatność
elektroniczna (w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie
po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia
Zamówienia oraz po otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji z systemu
agenta rozliczeniowego o dokonaniu płatności przez Klienta, zaś wysyłka
dokonana zostanie niezwłocznie po skompletowaniu Zamówienia).
- Sprzedawca
na stronach internetowych Sklepu informuje Klienta o terminie w jakim jest
on zobowiązany dokonać płatności za Zamówienie. W przypadku braku
płatności przez Klienta w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim,
Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zapłaty z wyznaczeniem
stosownego terminu może odstąpić od Umowy na podstawie art. 491 Kodeksu
Cywilnego.
VIII. Uprawnienie do odstąpienia od
Umowy
- Klient
będący Konsumentem może odstąpić od Umowy bez podania przyczyny poprzez
złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 dni. Do zachowania tego
terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Klient
może sformułować oświadczenie samodzielnie bądź skorzystać ze wzoru
oświadczenia udostępnianego przez Sprzedawcę na stronie Sklepu.
- Termin
14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru lub w
przypadku Umowy o świadczenie Usług od dnia jej zawarcia.
- Sprzedawca
z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta
prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenie otrzymania
oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Prawo
do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadku:
- świadczenia
usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że
po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od
Umowy;
- Umowy,
w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad
którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed
upływem terminu do odstąpienia od Umowy;
- Umowy,
w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany
według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
- Umowy,
w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu
lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- Umowy,
w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym
opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu
na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu;
- Umowy,
w której przedmiotem świadczenia są produkty, które po dostarczeniu, ze
względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi
rzeczami;
- Umowy,
w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena
została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie
może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań
na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
- Umowy,
w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w
celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy
dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub
dostarcza Towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy
lub konserwacji, prawo odstąpienia od Umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu
do dodatkowych usług lub Towarów;
- Umowy,
w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo
programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; dostarczanie dzienników,
periodyków lub czasopism, z wyjątkiem Umowy o prenumeratę;
- Umowy
zawartej w drodze aukcji publicznej;
- Umowy
o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów
mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług
związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub
kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia
usługi;
- Umowy
o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku
materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną
zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy i po
poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy.
- W
przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest uważana
za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie
niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonalności Towaru. Zwrot powinien nastąpić
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony Towar należy zwrócić
na adres Sprzedawcy.
- Sprzedawca
niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy zwróci Konsumentowi
wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia
Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego
sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyrazi zgodę
na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla
Konsumenta z żadnym kosztem. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem
płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem
lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego,
które zdarzenie nastąpi wcześniej, chyba że Sprzedawca zaproponował, że
sam odbierze rzecz od Klienta.
- Jeżeli
Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły
sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest
zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.
- Klient
ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził
się ponieść ten koszt.
IX. Reklamacje dotyczące Towarów z
tytułu rękojmi
- Sprzedawca
zobowiązuje się dostarczyć Towar bez wad.
- Sprzedawca
odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu rękojmi za wady na
zasadach określonych w art. 556 – 576 Kodeksu Cywilnego. W stosunku do
Klientów będących Przedsiębiorcami rękojmia zostaje wyłączona.
- Reklamacje,
wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie lub na
podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres APEX M.J. PSIUK
- SPÓŁKA JAWNA, ul. Lubichowska 130, 83-200 Starogard Gdański, na adres
poczty elektronicznej: reklamacje@apex.fm, numer telefonu +48 602371487.
- Celem
rozpatrzenia reklamacji Klient powinien przesłać lub dostarczyć
reklamowany Towar, jeżeli jest to możliwe dołączając do niego dowód
zakupu. Towar należy dostarczyć lub przesłać na adres wskazany w pkt. 3.
- Sprzedawca
zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni.
- W
przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej
uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w
terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.
X. Reklamacje w zakresie świadczenia
usług drogą elektroniczną
- Klient
może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje w związku z funkcjonowaniem Sklepu i
korzystaniem z Usług. Reklamacje można zgłaszać pisemnie na adres: APEX
M.J. PSIUK - SPÓŁKA JAWNA, ul. Lubichowska 130, 83-200 Starogard Gdański,
na adres poczty elektronicznej: reklamacje@apex.fm, numer telefonu +48
602371487.
- W
reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do
korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
- Sprzedawca
zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a
gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy
reklamacja zostanie rozpatrzona. W przypadku braków w reklamacji
Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w
terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.
XI. Gwarancje
- Towary
mogą posiadać gwarancję producenta.
- W
wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia i
treści gwarancji oraz czasu na jaki została udzielona jest każdorazowo
prezentowana w opisie Towaru na stronach internetowych Sklepu.
XII. Pozasądowe sposoby
rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Klient
będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- jest
uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego
działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu
wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;
- jest
uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji
Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie
polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;
- może
uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a
Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego)